Stockholms köttmarknad del 1

Tänkte att detta är ett så pass viktigt ( haha ) och intressant ämne så jag tar det i ett alldeles eget
litet inlägg, eller det kanske blir långt... jag vet inte vart jag ska börja dock! :-)
Jo om vi tar det från början.
Jag och Sofie, ladies night och jag får ju inte sminka mig så därför gjorde inte heller
Sofie det för att supporta mig.. eller nåt :-)
Vi tänkte väl heller inte att det skulle bli en "stänga-varje-ställe-kväll" heller :-)
Men så fel man kan ha och va skoj det blir när det blir spontant :-)
Det vi dock inte var riktigt förberedda på var dock responsen från alla killar!!
Efter ett tag satt vi som två fågelholkar. Vi fattade ingentng... Killarna bokstavligen köade
för att komma fram och prata med oss, bjuda upp oss på lite dans och flörta.
Det hela blev ganska komiskt efter ett tag och jag och Sofie satt och kunde verkligen peka ut
de killar som var på väg att komma fram. Helt stööört!
Och nu snackar vi inte 2-3 killar per person utan det var hur många som helst.

När vi sedan vandrade runt på stället så blev vi stoppade lite överallt av killar som
oxå ville snacka. Det gick till slut så långt att vi gömde oss på tjejtoan 2 ggr!!
När bandet hade spelat klart gick vi ner till house/dance golvet och dansade
som två mongon.
Inte ens det hjälpte utan killarna löste av varandra bredvid oss.
Vi försökte köra lite "flytta-sig-till-andra-sidan-golvet" moves, men det var utan framgång.

En kille som ville ha en kram, hånglade helt plötsligt upp mitt ena öra så jag fick
säga ifrån vänligt men bestämt. En liten bit ifrån stod en annan kille och spanade.
Vad händer? JO
När jag väl har fått bort öronkillen så har ju den andra killen bara stått och väntat på "sin" tur
och kommer fram till mig. FAST han har sett att den andra killen har kört mun-mot-öra metoden.
Jag visste inte vad jag skulle göra då!
Som tur var så kom Sofie som en räddande ängel och vi smet för första gången in på toan
och var där tills han hade gått.

Sofie däremot hade problem med en svennebanan som inte riktigt ville fatta att hon inte
ville dansa och inte var intresserad. Denna snubbe letade upp oss överallt, helt omöjlig var han att
komma ifrån. När vi till slut sätter oss längst in och på det mörkaste stället som vi hittar, vad
händer då tror ni?
Jo då kommer ju han och ska dansa med Sofie igen.
Hon skyllde på sina höga klackar, varpå den här snubben tar av sig sina skor och
erbjuder henne dem :-)
Som sagt vi har varit fågelholkar sen igår...
och fattar väl ff inte att vi var så otroligt populära igår.

Kan det vara så att killar tycker att det är enklare att gå fram till osminkade tjejer?
Att dom kanske känner sig lite avskräckta när tjejer ser "perfekta" ut?
Det blir kanske lite jobbigt?

Ja fortsättning följer för nästa fredag ska jag och soffan gå ut på samma ställen som
igår, med samma kläder MEN sminka oss och se hur det kan påverka resultatet.
Ska bli intressant att se faktiskt. :-)

Take Care
C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0