Massor att göra dvs dålig uppdatering

MEN nu har jag iaf gjort min sista pass i GBG! Ska bli otroligt skönt att slippa pendla och kunna vara hemma och i stallet så mycket det bara går :-)
Men jag kommer verkligen sakna alla härliga kollegor därnere!
Som dom har tagit hand om oss, verkligen världsklass.

Det går hur bra som helst med min nya medryttare. Hon är en tuff tjej.
Fabbe testade henne dag 2 men då röt hon i åt honom och sedan dess har han inte hittat på ngt bus alls... typ :-)
Hon har ju ridit honom nu i en månad och dom går från klarhet till klarhet, kanske kan jag peppa henne till att starta några klasser dressyr till våren.
Hon åkte av idag ute i skogen för Fabben var visst lite pigg :-)
Skulle trava, Fabbe ville galoppera, visst tänkte hon och släppte iväg honom, och det gick fortare, å
fortare och shit va skoj tänkte Fabben och drog 5 bocksprång :-)
Stackars Sofia hade väl inte en chans, men snäll som han är så drog han inte speciellt långt och stod snällt och betade tills hon kom ikapp.
Hur som helst så gick det bra för Sofia och det är ju huvudsaken och hon blev inte heller rädd, vilket
är en STOR lättnad för mig.
Fabben är ju en snäll häst men kan bli lite glad ibland.
Han har varit lite nere nu en period med vinterpälssättning osv så det känns bra att han
är på väg tillbaka.

Inget jobb denna vecka bara utbildning vilket känns ok faktiskt...
Då kan jag foka på Fabben :-)

Nej nu ska jag sova

Take Care
C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0