Mycket att göra varje dag :-)

I veckan har två helt underbara tjejer varit och provridit Fabbe, och jag har ett angenämt bekymmer att bestämma vilken som ska få vara medryttare till honom. Men jag tror jag har typ bestämt mig :-)
Det måste vara en tjej som vågar att rida ut och ta att han kan testa lite och det
verkar som om båda två är tuffa.
Känns riktigt bra faktiskt :-)
Igår lastade jag hem en transport med hö till fabben, 50 balar :-)
Samt att vi hoppade samma dag.
Hoppade upp Fabben lite och han formligen flög över.
Sista fristående oxern fick vi till ett otroligt bra språng och då fick jag en riktig hisskänsla.
Oxern var väl på 115-120 men Fabben var minst 30cm över och vi kollade språnget som mätte
hela 4 meter!! Så det var ju inte så konstigt att jag fick värsta hisskänslan :-)
Han är ju riktigt grym!
Det visste jag väl iofs när jag köpte honom men jag har inte hoppat så högt med honom
ännu men nu har jag och det kommer inte bli några problem alls att debutera 120 i vår.
Och går det riktigt bra så vet man ju aldrig om vi tar och slår till med 130 nästa höst.
Ska inte stressa fram något men det är ju kul att testa?!
Måste dock raka honom då han blir ganska svettig med all vinterpäls som han har satt och nu har det
varit hur varmt som helst helt plötsligt.
Imorrn blir det lite galoppjobb i skogen och på söndag får han vila lite om inte en av tjejerna
vill komma igen och rida.

Take Care
C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0